lørdag den 12. marts 2011

Krydderi gulerodskage med citroncremé

Det her bliver en meget stor kage, så jeg anbefaler at du spiser ½ kød portion til aften og gemmer kagen til aftenhyggen. Den er super god, og fyldt med gulerødder og børnene elsker den!

(1 portion)

10 g bagepulver
300 g gulerødder hakket meget fint
80 g skummetmælkspulver
1 æg
30 g. knust knækbrød
2 tsk. SØD
½ tsk. kanel
½ tsk. kardemomme

Bages ved 200 grader i ca 40 min.

Citronsmørcremé:
30 g. minarine
½ citron
Et par dråber SØD
Multisød efter smag

Røres sammen og stilles kølligt til det smøres på den kolde kage.

Forbrug:
1 æg x
30 g. brød
1/1 fedtration

7 kommentarer:

  1. Hej Mie, du må IKKE bytte frugt til mel, men du kan evt. blende 30 g toast og så bruge det som mel ;-)

    SvarSlet
  2. Hej Kirsten,
    Tak for din kommentar. Men jeg "må" gerne bytte 1 frugt for 30 g. mel indimellem. Jeg kan se at det ikke påvirker mit vægttab at jeg gør det, så derfor har jeg taget det valg, at det må jeg gerne.
    For mig, er dette en livsstilsændring, så derfor skal det kunne hænge sammen for mig, så jeg ikke føler nogen afsavn, og hvis jeg kan få "lov" til at bage en kage og bytte en frugt for mel indimellem (ca. 1 gang om ugen, så er det jo fino).
    Jeg synes ikke dét at blende 30 g. toast har samme effekt som mel.

    Hej fra Mie

    SvarSlet
  3. Hej igen.
    Ja, så skal du jo gøre som du føler for.
    Flot site du har fået her ;-)
    Hilsen Kirsten

    SvarSlet
  4. Hej Mie.

    Super flot :)

    Dog bør du nævne at det er dine egne regler du følger og ikke kostprogrammet principper, da det ellers kan virke forvirrende for nye.

    Venlig hilsen Jeanette

    SvarSlet
  5. Hej Jeanette,

    Tak for din kommentar.

    Det har jeg også skrevet i "om mig selv":

    "Jeg syntes dog, at hver gang jeg gik op i madlavningen med liv og sjæl, var når jeg skulle tabe mig. Efter utallige forsøg på at tabe med med pulverkure, pointstælling m.m. har jeg fundet frem til DDV's principper, som jeg følger delvist:"

    Hej fra Mie

    SvarSlet
  6. Hej Mie
    jeg synes det er fint at du ikke følger pricipperne til punkt og prikke. Det bliver helt umuligt at leve "normalt" hvis man skal det... fin side.
    vh
    birgit

    SvarSlet
  7. Hej mutti,

    Tak for rosen af min side, og ja, indimellem så holder jeg ikke planen til punkt og prikke, men det er jo ikke alle der kan gøre det.. hvis jeg f.eks drikker spiritus, og spiser usundt i et par dage, ja, så ryger der et par kilo på, men ved også, at de kommer af igen, når jeg er "tilbage på hesten".

    Hej fra Mie

    SvarSlet