mandag den 14. marts 2011

Blåbærmuffins

(1 portion)

15 g let mayonnaise
2 1/2 spsk vand
30 g skummetmælkspulver
30 g. knust knækbrød
1/2 tsk bagepulver
1 knsp salt
1 tsk. flydende SØD
vanillekorn
50 g frosne blåbær

Let mayonnaise, vand, skummetmælkspulver, bagepulver, sødemiddel, vanillekorn og salt røres sammen. Blåbærrene vendes i melet og vendes derefter sammen med melet i dejen.
Dejen puttes i muffinsforme (2 stk) - og bages ved 200 grader i ca. 20-25 min.
Køles af, inden de tages ud af formene.

Forbrug:
1/2 fedtration
½ frugt
30 g. knust brød



2 kommentarer:

  1. hej..jeg er ny læser af din side.
    glæder mig vældig til at følge med.
    jeg lever i perioder efter ddvs bøger og elsker retterne ( har været stabiliseret, men det går op og ned,- lige nu er det op på hesten/vægten igen...)
    så dejligt med inspiration fra dig
    flot arbejde...
    lilian

    SvarSlet
  2. Hej Lilian,

    Dejligt at høre, du kan bruge min blog.
    Håber du snart kommer ned på din idealvægt igen, fordelen er da, at du "ved" du kan!
    Plus at du har stabilationsplanen. Den har jeg aldrig fået da jeg gik hos ddv for 10 år siden. Men der er også lidt vej endnu til jeg er der hvor jeg gerne vil være.

    Hej fra Mie

    SvarSlet